2010. július 24., szombat

BÍRÓ ICA & Fullextra Fitness napok 4. (Comb)


Kedves Olvasóm! Fullextra: Na és most jön a combika! Én ezt szeretem a legjobban a szárnya után! A melle husi is jó, de azt inkább nem a pipin szeretem! Illetve a pipin, csak nem olyanon! Lehet hogy mégis elkaptam valami kórságot. Ica tegnap a cellulitisszel riogatott. Te Ica nem vagyok én lázas?

BÍRÓ ICA:
De!! Izomlázas vagy, de lehet hogy az agyad is felforrt ebben a nagy melegben! Inkább figyelj arra amit mondok!


Figyelmeztetés!
Mindenki saját felelősségére, egészségi és fizikai állapota figyelembevételével kezdjen bele az edzésprogramba! Erőltetés nélkül dolgozzon, mert a túlterhelés sérüléseket, okozhat. Fájdalom esetén azonnal fel kell függeszteni az edzést. Csak teljesen panaszmentesen lehet hatékonyan dolgozni. A bemelegítés mindig KÖTELEZŐ, bármilyen sporttevékenységet végzünk.


Fullextra: Na ez a baj. Én állandóan sporttevékenységet végzek és nem melegítek be. A Bélával is ez volt a baj. Tegnap 12 korsó sört emelt fel és mindezt bemelegítés nélkül. Ráadásul, még tizenkétszer volt a pissantóba és végzett előrehajlást, hogy lássa azt , amit egyébként nem lát a hasától. Nem csoda, hogy fájt a feje estére. Holnap majd előtte bemelegít.


Bíró Ica: Na és most a komolyan kezdjük, mert Fullextrával úgy se lehet bírni!

A COMB IZOMZATA A comb izomzatának megdolgozása és zsírfeleslegének fogyasztása ugyanúgy, mint a far esetében több izom együttes munkájával jön létre. Vagyis amikor a farizmainkra dolgozunk, combunk hátsó része automatikusan részesül az edzés hatásából. De ha pl. guggolásokat végzünk, szintén törvényszerű a combokat körülvevő izmok megdolgozása is. Az első (feszítő) és a hátsó (hajlító) combizmok edzése ezért így egyidejűleg több módon, más izmok edzése miatt is jól karbantartható (lásd farizmok edzésénél). Ellenben a comb külső (távolító) és belső (közelítő) részének puhaságát, izmainak gyengeségét és a zsírlerakódásokat külön célirányos edzéssel kell megoldanunk.

A COMB IZMAI
1. Combfeszítő (elöl) 2. Combhajlító (hátul) 3. Combtávolító (kívül) 4. Combközelítő (belül)

Fullextra: Hú, ebből az első három gyakorlat nekem nagyon ismerős a nászéjszakámról! A negyedik pedig az egyik focimeccsemről, mikor arcba rúgtak.


A COMB KÜLSŐ (TÁVOLÍTÓ) IZMA Nagyon sokan panaszkodnak, hogy a combjuk külső részén, az ún. “bricseszen” szélesednek a legjobban. Azért, hogy ezt a kellemetlen, az alakot előnytelenül befolyásoló zsírlerakódást lefogyasszuk, a következő gyakorlatokat kell elvégezni.

Fullextra: A fene én meg pont ott vagyok jó. Igaz a többi rész vacak, de ez kiváló!! Hát igen, van amiben én is király vagyok! Tudod ha 5 centivel hosszabb lenne én lennék a király!!


Bíró Ica: Ha pedig 5 centivel rövidebb, akkor meg királynő!

Fullexra: Jaj, te miről beszélsz? Mert én az izmomról!


Bíró Ica:
Izom??! Na, akkor egy kicsit dolgozz még rá! Mármint a lábadra természetesen!


A COMB KÜLSŐ (TÁVOLÍTÓ) IZMÁNAK GYAKORLATAI



Talajon, bokasúlyzóval.
Oldalt fekve, nyújtott lábemelések fel. Oldalt fekve, hajlított lábemelések fel. Oldalt fekve, nyújtott lábemelések előre.



Azért, hogy combunk belső felének petyhüdtségét és a felesleges zsírpárnákat eltüntessük a következő, belső comb izmait edző gyakorlatokat kell elvégezni. Combközelítő (belül)

A COMB BELSŐ (KÖZELÍTŐ) IZMÁNAK GYAKORLATAI Talajon, bokasúlyzóval. Oldalt fekve talajon, nyújtott lábemelések rézsút fel.

Nyújtott lábemelések előre fel.

Rúgások előre.
Nyújtott lábemelések fel (láb elöl, kereszttartásban).

Háton fekvésből lábtárogatások nyújtott lábbal.

Lábtárogatások hajlított lábbal.

Lábtárogatások bokazárással.








Legvégül a lezárásként a


BELSŐ COMBIZOM NYÚJTÁSAI következnek!

Fullextra: Nyelvek nyújtását is ilyen akkurátusan kell elvégezni? Ica én most már sok mindent gyakoroltam és holnapra összeállítok neked egy gyakorlatot! Jó?

Nincsenek megjegyzések: