2010. július 21., szerda

BÍRÓ ICA & Fullextra BLOG-FITNESS NAPOK!

Kedves Blog Olvasó!

BÍRÓ ICA:
Tombol a nyár és – mint ahogy ez minden nyáron örökzöld téma - sokan kértetek tanácsot a kivillanó has, forrónadrágos fenék és a miniszoknyába bújtatott lábak még szebbé tételére,

alakítására, netán karcsúsítására. Ezért Fullextrával közösen Blog-Fitness Napokat tartunk!

A videó részletek az ezen izomcsoportokra és testi területekre a speciális HAS, FENÉK, COMB DVD- és videokazettákból vannak kimásolva.


MOZGÁSPROGRAM: BEMELEGÍTÉS

BÍRÓ ICA: Figyelmeztetés! Mindenki saját felelősségére, egészségi és fizikai állapota figyelembevételével kezdjen bele az edzésprogramba! Erőltetés nélkül dolgozzon, mert a túlterhelés sérüléseket, okozhat. Fájdalom esetén azonnal fel kell függeszteni az edzést. Csak teljesen panaszmentesen lehet hatékonyan dolgozni. A bemelegítés mindig KÖTELEZŐ, bármilyen sporttevékenységet végzünk.

KEZDJÜK EL AZ EDZÉST!

1. ALAPÁLLÁS

Álljunk helyes alapállásba. Egyenes háttartás, enyhe térdhajlítással, kis terpeszállásban.

Fullextra: Majd pedig fogjuk meg a rögbi labdát és 1,2,3 felkiáltás után rohamozzuk meg a hűtőszekrényt. hihihi

2. HELYES LÉGZÉS

Terpesz alapállásban lassan beszívjuk, majd lassan kifújjuk a levegőt úgy, hogy érezzük a mellkas tágulásait. Beszíváskor gondoljunk arra, hogy a friss, oxigéndús levegő testünk minden sejtjét éltető energiával tölti fel. Kilégzéskor gondoljunk arra, hogy az elhasznált levegővel és a mérges gázokkal együtt nem csak tüdőnk tisztul ki, hanem testi-lelki problémáink is távoznak.

Fullextra: Éppen ezért akinek a belvárosban van a lakása, az gyorsan adja el és költözzön ki a szabadba, vagy vegyen egy villát a Rózsadombon. hahaha

video

BEMELEGÍTÉS

BÍRÓ ICA: Minden sporttevékenységet a keringés fokozásával, a szívet, az izmokat bemelegítő és az izmokat statikusan nyújtó gyakorlatokkal kell kezdeni. Nehogy a hirtelen terheléstől görcsöket, rándulásokat vagy húzódásokat szenvedjünk. Az ízületek beolajozását fentről lefelé haladva, a kis terjedelmű mozdulatoktól a nagyobb kiterjedésűek felé végezzük.

Fullextra: A bemelegítést végezhetjük az ágyban is. Csak annyi különbséggel, hogy csinos, izmos, spanyol fiúkat vagy nagymellű szőkéket kell a paplan alá dugni előtte. Ha ezt kellő körültekintéssel végezzük, akkor biztosítva lesz a forróság és máris bemelegedtünk. hihihi



FELSŐTEST BEMELEGÍTÉSE

NYAK – Legelőször lassan a nyak izmait melegítsük be hajlításokkal, fejfordításokkal és nyújtással. Vigyázzunk, soha ne hajlítsuk a nyakcsigolyánkat hátra, mert az súlyosan terhelheti a gerincet.

Fullextra: Arra is nagyon vigyázzunk, hogy a nyakunkat ne forgassuk el 360 fokban, mert ez a gyakorlat csak egyszer végezhető el. hahahah

VÁLL – Vállemelések, fordítások, körözések következnek.

KÖNYÖK – Könyök bemelegítése körzésekkel, hajlításokkal.

KAR – Karfordítások, körzések, bicepsz-, tricepszfeszítések.

Fullextra: A bicepszfeszítésnél a bal kezünket helyezzük a behajlított jobb kezünk könyökhajlatába és a jobb kezünk nagyujja kivételével, minden ujjunkat hajlítsuk be. Ezt a gyakorlatot azonban csak akkor végezzük, ha valakire nagyon mérgesek vagyunk. :-)

HÁT – Hát és csípő kisfokú törzsfordításai.

DERÉK – Derékfordítások, -hajlítások és -döntések.

Fullextra: A döntések igen izgalmasak lehetnek, ha a gyakorlatot egy fiú és lány egyszerre végzi és a döntés alatt a fiú a lány mögött áll. :-)

2. ALSÓTEST BEMELEGÍTÉSE

CSÍPŐ – Csípőkörzések, farfeszítések.

Fullextra: Ha eddig nem volt ficama , akkor most lesz, de egy jó kis farfeszítéssel kompenzálható. A farfeszítés gyakorlata segít abban, hogy később a farba rúgásokat méltósággal viselje.

COMB – Térdemelések, helyben járás, lábszárlendítések.

Fullextra: A helyben járást úgy is gyakoroljuk már a rendszerváltás óta, így ebben önnek már lehet gyakorlata és így elkerüli az izomlázat.

VÁDLI – Testsúly-áthelyezések, bokakörzések, szökdelések.

Fullextra: A vádli nem azonos a vádlóval, mert az négylábú! :-)

A ritmikus zenére történő bemelegítést mindig nyújtó gyakorlatokkal zárjuk le.

Fullextra: Vigyázzunk a nyújtásokkal, mert az egyik barátom sokat nyújtott mégis keveset kapott, aztán még többet nyújtott és a végén kinyúlt! :-)

“AEROB” GYAKORLATOK

BÍRÓ ICA: Bemelegítés után következzenek az “aerob” típusú gyakorlatok, melyek az állóképességet, a ritmusérzéket is fejlesztik zsírégető hatásuk mellett. Pulzusszámunk az edzés folyamán ebben az időszakban emelkedhet fel a legmagasabbra. Ellenőrizzük az optimális értéket, ha módunkban áll.

Az aerob gyakorlatok általában különféle járásokkal, lépéskombinációkkal és testsúlyáthelyezésekkel kezdődnek, majd egyre intenzívebb tempójú futó, szökdelő, erőt és kondit igénylő gyakorlatokkal zárulnak. Ha lehet, vidáman, szinte táncos mozdulatokkal végezzük mindezt az ütemes zene ritmusára. Jól fog esni! A gyakorlatok végén lazító kéz- és láb “lerázásokat” végezzünk.

Fullextra: Most azonban belevágunk, mint jó hentes a napi munkába! hehehe

A KÖVETKEZŐ ALKALOMMAL

HAS alkoss és gyarapíts!

Ja nem!

HAS, FENÉK és COMBIKA!

Nincsenek megjegyzések: