2010. augusztus 14., szombat

Bíró Ica grafikái!






Fullextra: Szia Ica! Látok itt néhány rajzot rólad ebben az eldugott kis mappában. Miért van eldugdosva? Ja már látom! Egész jók, de azért választhattál volna profibb utcai rajzolót, hisz még lenne rajtuk mit csiszolni.

Bíró Ica: Na köszi szépen! Ezeket én rajzoltam és tudom, hogy még nem tökéletesek, de kíváncsi lennék te milyet rajzolnál 4 nap rajztanulással a hátad mögött.

Fullextra: Na várjál csak! Nem azt akarod nekem itt beadni, hogy ezek a portrék a te munkáid, ráadásul 4 nap alatt lehet megtanulni ilyen szuper rajzokat készíteni? Mert akkor visszaszívok mindent, amit mondtam. Mert 4 napos rajztanfolyammal ezek a rajzok szerintem nagyon jók. Elmeséled a történetüket?


Bíró Ica: Az igazsághoz hozzátartozik, hogy kicsi koromtól szerettem rajzolni, de nyilván nem portrékat, hanem csak úgy gyerekszinten. S mint minden felnőttnek, nekem is egyre kevesebb időm volt rajzolni és a rajztudásom megrekedt 13 éves szinten. Aztán egyszer csak rátaláltam és elvégeztem a Csattos Ilona jobb agyféltekés kurzusát és ott csináltam egy önarckép típusú képet magamról. Ha belegondolsz, hogy a tanfolyam előtt számomra az önarckép egy karika lett volna, ahhoz képest elég jól sikerült és én büszke vagyok rá.

Fullextra: Csináltál más rajzokat is?

Bíró Ica: Az egyik régi nagy kedvencemről Belmondo-ról is készült portré. Ő volt a másik , akit megörökítettem. Nyilván azt kérdezed, hogyan lehetséges ez 4 nap után. A tanfolyam lényege, hogy a mester teljesen más látásmódra tanított meg. Volt sok technikai fortély is, de alapvetően a térlátásnak a tudományára tanított meg ez a 4 nap. Nagyon örülök neki, mert már egészen más szemszögből, más perspektívából látom a világot és az embereket.

Fullextra. Tényleg nem tudtál előtte rajzolni?

Bíró Ica: Szerettem mindig rajzolni, elég jó kézügyességem volt, de igazából nem voltam soha képzett. Valójában a tanfolyam lényege, hogy valaki, aki nulla rajzkészséggel bír, képes pár nap alatt önarcképet rajzolni magáról.

Fullexztra: Hát ez nagyszerű és ez is bizonyítja, hogy minden mennyire relatív. A rajzaid első blikkre átlagos rajzok voltak, de 3-4 napos tudással szenzációsan jók. Nem akarnál egy galériát nyitni?

Bíró Ica: Most azt hiszed vicces vagy, de beletrafáltál!Amikor szerepeltem a BB-s VIP házban, akkor a mi csoportunknak az volt a feladata, hogy mindenki rajzoljon egy önarcképet. Aztán ezt elárverezték a tv-n keresztül és később megtudtam, hogy a Főzelékfaló tulajdonosa vette meg ezt a 8 képet. Ez úgy derült ki, hogy a műsor után eltelt kb. háromnegyed év, amikor egyszer egy zebránál pirosat kaptam és a mögöttem levő autóból kiugrott egy férfi és kopogott a kocsimon és beordított az ablakon, lelkesen: -Icuka, Icuka, én vettem meg a képeket és meg kell, hogy mondjam, hogy a maga képe miatt választottam , a maga képét mindenáron akartam és kint van a Főzelékfaló falán.

Erre én: –De Uram, ha ennyire tetszett, szóljon nekem, mert amennyit ezért maga adott, festek magának naponta egyet. Persze ez egy jó poén volt. Örültem neki, hogy nagyon megdicsért, de még jobban örültem akkor, amikor a felajánlás karitatív célokat segített.

Fullextra: Na és azóta nem rajzolgatsz?

Bíró Ica: Hiába gúnyolódsz! Szerencsére ha neked nem is, de sokaknak tetszett a képem. Azóta talán még jobbat tudnék csinálni, de láthatod a festőállványt letakarva ott a sarokban, sajnos időhiányban szenvedek. A művészethez egy más típusú lelkiállapot kell, egy meditatív, lenyugodott, mert a művészeti, kreatív alkotáshoz erre van szükség. Mostanában ez nem adatott meg, mert ezt kutyafuttában nem lehet elkezdeni, de ami késik, az nem múlik, de a tudás az már megvan.

Fullextra: Bevallom én nem voltam BB-s nézegető. Persze bele-belenéztem a sorozatba és téged is láttalak, de nem lettem elvakult rajongó.

Bíró Ica: Az nem baj. Láttál és veled együtt nagyon sokan megnézték, annak ellenére, hogy mi nem voltunk hajlandóak bántani egymást, legalábbis igyekeztünk kerülni ezt a tendenciát. Boros Lajos féle csoport volt ez, Somával és a többiekkel. Jó volt, szép volt és örülök, hogy szerepeltem benne.

Nincsenek megjegyzések: